English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BAB 6 : Merdekaan Chikonk

Segala kelengkapan sudah disediakan . Kini hanya tinggal untuk menyerang mereka . Terletak di Bukit Sofaz , satu serangan dilakukan anggota SEBUMIX 33 kearah Piytorew . Serangan balas dilakukan Piytorew dan pertempuran ini berlaku selama 93 hari tanpa henti membabitkan 100 pasukan SEBUMIX .

Pada hari ke92 , Piytorew semakin lemah . Bahkan Askar SEBUMIX masih sihat dan kuat . Ketika tinggal seekor sahaja askar Piytorew , pasukan SEBUMIX telah menjerit tanda kemerdekaan . Namun jeritan terakhir ewanz kedengaran apabila ditikam makhluk asing itu di tepi mayat T-JAH . Maka kemerdekaan Chikonk diselebungi sedih mengenangkan Ewanz , T-JAH dan askar-askar lain .


Kerana begitu marah kepada makhluk asing tersebut , Presiden Chikonk telah mengarahkan pasukan SEBUMIX untuk membawa makhluk asing tersebut ke tengah Bandar raya untuk dijalankan pembunuhan . Setiap orang penduduk membawa sebilah pisau lalu menikam bertubi-tubi mahkluk asing itu sebelum rebah menemui ajal . Maka itu , pengorbanan seorang lelaki yang teguh dan semangat untuk menyelamatkan manusia yang berada dalam kesusahan harus dicontohi . Pada tikaman terakhir President Chikonk , maka hilanglah sumpah yang diberikan kepada rakyat Bumi yang boleh hidup selama-lamanya … Terima Kasih …..