English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BAB 4 : Penghantaran Rakyat

Kini genap 44 500 hari pertempuran bersamaan 121 tahun mereka pertarung . Planet Chikonk sudah mula menunjukkan tanda-tanda berjaya . “Bilakah kita ingin menghantar rakyat Bumi ke Planet Chikonk , tuan ? “ “Sabar dulu , saya akan fikirkan nanti . Sekarang ni ,kita Cuma kena tunggu pertarungan sengit membabitkan kaum itu agar tiada sesiapa pon akan tertinggal daripada di bawa ke Planet Chikonk . “ujar Ewanz . Jumlah mayat askar – askar semakin bertambah hari demi hari , tahun demi tahun . Kini di pangkalan Twedusth telah disediakan 7618 roket Fudth untuk membawa rakyat bumi ke Planet Chikonk nanti .

“Macam mana ni Komander , askar kita hanya tinggal 3200 daripada 2854940 orang tuan ,””Jangan mengalah , walaupun hari ini merupakan hari pertarungan terakhir kita .”Dalam perbualan itu , tiba-tiba datang sebatang lembing menusuk ke dada Komander Mand . Tanpa disengaja juga , Komander Try daripada kaum lawan pon di bunuh kejam . Dengan itu tamat lah perang kaum yang membabitkan berjuta kematian dan yang hanya tinggal hanyalah 12332 orang yang masih hidup ketika berperang .

Kesemua askar dibawa pulang walaupun jarak antara kedua kaum hampir suku bumi jauhnya . Tapi segalanya telah tamat dan hanya tinggal kenangan . Setelah 2 jam berjalan mereka sampai ke Gunung YO untuk berehat selama 3 minggu sebelum ke Planet Chikonk .

Hari yang ditunggu telah tiba , 7618 roket yang disediakan telah membawa kesemua rakyat Bumi tanpa seorang pun tertinggal . Pasukan SEBUMIX 56 dan SEBUMIX 34 telah diarah untuk memasang bom “Hotth” di 4 penjuru Bumi untuk memusnahkan bumi yang semakin uzur ini .

Tepat pukul 6 567 FL , Bumi diletupkan oleh pasukan SEBUMIX setelah semua rakyat bepindah ke Planet Chikonk .